Werkwijze


Individuele cliënten/gezinnen

Na het eerste telefonische contact maken we een afspraak voor een intakegesprek. Tijdens dit gesprek:

  • Bespreken we de aanleiding voor je vraag,
  • verhelderen we de vraagstelling en
  • bespreken we welke verwachtingen je hebt.

Ik vind het belangrijk om hier expliciet bij stil te staan. Het geeft jou de mogelijkheid om af te tasten of mijn begeleiding bij jou/bij je kind past. En ik kan inschatten of mijn ondersteuning aansluit op de vraag.

Vervolgens spreken we af hoe we starten. Dit ligt niet helemaal vast, omdat vooraf niet helemaal is in te schatten hoeveel sessies het best passen en in welke vorm. Ik stem het plan voortdurend met de cliënt of ouder(s)/verzorger(s) af.

Elke begeleidingssessie duurt een uur (voor kinderen en jongeren) of 75 minuten (volwassenen). De frequentie hangt af van de situatie.

De afsluiting: de begeleiding wordt op een bepaald moment ook expliciet afgesloten. We blikken dan terug op de stappen die gezet zijn en wat het kind of de ouder(s) meenemen om mee verder te gaan.

 Begeleidingssessies vinden in principe plaats in mijn praktijk. In sommige situaties is het prettiger als de afspraken thuis, op school of bijvoorbeeld in het ziekenhuis plaatsvinden. Houd u er rekening mee dat er dan reiskosten bijkomen.

Supervisie

Tijdens een eerste telefonisch contact bespreken we samen of je supervisievragen bij mij zouden kunnen passen. Vervolgens maken we een afspraak voor een eerste supervisiegesprek.

Elke supervisie duurt 75 minuten.

Als cliënt bepaal je uiteraard zelf de vraag voor je supervisie en de frequentie.

Wil je supervisie in het kader van de opleiding bij Opleidingen Land van Rouw, dan maak je na afloop een reflectieverslag van de supervisie. Het aantal supervisiegesprekken wordt door de opleiding vastgesteld. Je bent vrij om deze deels bij mij, deels bij een andere supervisor te doen. Ik stel het wel op prijs als we dit in alle openheid samen kunnen bespreken. Zo kunnen we samen goed starten en ook goed afronden.

NB. Het aantal supervisieplekken is beperkt.

Privacy, beroepscode, klachtenregeling en disclaimer

  • Privacyverklaring LEF Verliesbegeleiding : in de privacyverklaring lees je hoe de privacy van cliënten gewaarborgd is.
  • Beroepscode NVPA : Als lid van beroepsvereniging NVPA houd ik me aan de beroepscode van deze beroepsvereniging en van de koepelorganisatie RBCZ.
  • Clientenfolder SCAG : is er in het contact iets niet goed verlopen en heb je een klacht? Neem dan contact met me op, zodat we samen kunnen kijken hoe we dit oplossen. Als we er samen niet uitkomen, kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van beroepsvereniging NVPA. Eventueel wordt er een geschillencommissie betrokken om je klacht nader te onderzoeken en op te lossen. Meer informatie hierover is te vinden in deze folder. Ik voldoe hiermee aan de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz).
  • Disclaimer: De informatie op deze site is met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Echter neem altijd zelf contact op met de betreffende gemeente of zorgverzekeraar om te bekijken of (een deel van) de sessies vergoed worden. LEF Verliesbegeleiding is niet aansprakelijk voor mogelijk gewijzigde, onvolledig of foutief weergegeven informatie.